Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

Legitymacja osoby niepełnosprawnej

 

 

Od 1 sierpnia 2017 r. legitymacje osób niepełnosprawnych wydawane są na nowych zasadach. Podstawą wydania legitymacji jest wyłącznie ostatnie prawomocne orzeczenie o niepełnosprawności, stopniu niepełnosprawności albo o wskazaniach do ulg i uprawnień. Prawomocne orzeczenie
to orzeczenie wobec którego upłynął termin do wniesienia odwołania lub zrzeczono się prawa
do wniesienia odwołania.

 

Nowe legitymacje wystawiane są na okres ważności orzeczenia, niemniej jednak okres ten nie może być dłuższy niż:

  • 5 lat (w przypadku legitymacji dokumentujących niepełnosprawność)
  • 10 lat (w przypadku legitymacji dokumentujących stopień niepełnosprawności wystawionych osobom, które nie ukończyły 60 roku życia). W przypadku osób, które ukończyły 60 rok życia legitymację wydaje się na okres ważności orzeczenia stanowiącego podstawę do wydania legitymacji bez ograniczeń czasowych.

 

Od 1 września 2017 r. zmianie uległ także wzór legitymacji. Obecnie dane dotyczące stopnia i symbolu przyczyny  niepełnosprawności wpisywane są wyłącznie za pomocą kodu QR na wniosek osoby zainteresowanej. Legitymacje posiadają także oznaczenie w alfabecie Braille’a, jak również napisy
w języku angielskim i francuskim umożliwiające rozpoznawalność poza granicami kraju.

Ważne: w przypadku posiadania więcej niż jednego orzeczenia, legitymacja dokumentująca niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności wystawiana jest wyłącznie na podstawie
ostatniego prawomocnego orzeczenia.

 

Legitymacje wystawione przed 1 sierpnia 2017 r. zachowują ważność na czas w nich określony. Nie zachodzi konieczność wymiany legitymacji na nowe. Wydanie legitymacji jest bezpłatne. Opłata
w wysokości 15 zł pobierana jest wyłącznie za wydanie duplikatu legitymacji nowego wzoru. Opłatę
za duplikat legitymacji wnosi się na konto:


Nr konta: Bank PKO BP O/Garwolin  02 1020 4476 0000 8302 0022 2828


Wniosek o wydanie legitymacji można składać bezpośrednio w siedzibie Zespołu jak również przesłać pocztą na adres Powiatowego Zespołu. Do wniosku o wydanie legitymacji należy dołączyć 1 fotografię o wymiarach 35 x 45 mm odzwierciedlająca aktualny wizerunek osoby, której wniosek dotyczy, przedstawiająca tę osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami. Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może dołączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy, pod warunkiem, że fotografia taka jest zamieszczona
w dokumencie potwierdzającym tożsamość tej osoby.

 

Wzór nowej legitymacji osoby niepełnosprawnej


 

Kontakt

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
 
ul. Mazowiecka 26
08-400 Garwolin
tel: (025) 682 43 19
e mail:  wydz.pcpr@garwolin-starostwo.pl

Dyrektor
tel: 25 6852651

Zastępca Dyrektora
tel: 25 6852652

Powiatowy Zespół ds Orzekania o Niepełnosprawności 
tel: 25 6852660

Dział Pieczy Zastępczej
tel: 25 6852665

Koordynatorzy Pieczy Zastępczej
tel: 25 6852670

Rehabilitacja społeczna Osób Niepełnosprawnych
tel: 25 6852650

Inspektor Ochrony danych:
Luiza Bogucka
e-mail: iod@pcprgarwolin.pl



Godziny pracy PCPR:
poniedziałek - piątek 8:00-16:00


Poradnia rodzinna
 
PSYCHOLOG
- czwartek 8:30-15:30
 
Zainteresowanych
zapraszamy


System obsługi wsparcia

Stop przemocy w rodzinie

Powiat Garwoliński

BIP
A+
A-
X
Powered: Strony internetowe TupTupTup.pl